solen skiner, huvudet dunkar

Nu sitter min särbo snart på planet och lämnar detta kalla land mot något varmare och bättre. Det känns tomt i hemmet och det enda sällskap jag har att nöja mig med är en bajsande sköldpadda, vilket inte är mycket till sällskap! Jag gillar inte att vara själv, det är verkligen jätte tråkigt! Så alla som känner sig lite ensamma kan komma hem till mig och göra en annan ensam stackare sällskap.

Idag vaknar jag med världens huvudvärk och en ytterligare sex- och samlevnadsdag i skolan känns inte så lockande. Med tanke på att jag skulle ta min första körlektion med körskolan idag var jag ändå tvungen att resa mig ur den varma sängen, proppade i mig två alvedon och ett halvtkilo vatten. Innan jag ska bege mig ut i solen för en promenad till körskolan känner jag fortfarande hur huvudet värker så jag bestämmer mig för att sjukanmäla mig från skolan idag.

Så nu sitter jag här, fortfarande med huvudvärk, och väntar på att mitt te ska svalna något. Sen ska jag bege mig ut i solen och hoppas på lite färg på min bleka kropp. Senare på schemat står ett hårt pump-pass på gymmet om nu huvudvärken försvunnit till dess.

Kommentarer
Postat av: Lambert

Det heter inte ett halft kilo vatten. Det heter en halv liter vatten som förvisso väger lika mycket som ett haft kilo men inte per definition är samma sak som en halv liter. Krya på dej. Kommentar: skippa skolan och körskolan men ändå åka och träna... Vad skulle mamsen säga om det????
Ajja bajja!

2008-04-23 @ 14:33:12
Postat av: Jessie

Äsch! palla vara petig.
Jag skippade inte körskolan bara skolan. Och sedan så skrev jag även att jag kommer bara träna om huvudvärken försvinner. Plus att min mamma litar på mig att jag gör det rätta för mig, så "mamsen" kommer nog inte att söga så mycket om den saken. Dessutom är hon i thailand och det hon inte vet lider hon inte av.

2008-04-23 @ 15:27:15
URL: http://jessicaaw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0