Underbart

Okej, nu tänker jag skriva om min onsdag men jag kommer inte skriva ens hälften än det som försvann igår så ni får lite kortfattat. Jag och Annicka åkte in till stan fina som få för att sätta oss på en mysig uteservering i gamla stan. Vi tar ett glas vin som snabbt går över till två. Det vart deeptalk som aldrig förr men väldigt skönt att få prata av sig lite med bästa väninnan. När vi reser oss för att åa hem till mig för en efterlängtad middag märker vi hur mycket de där två glasen faktiskt gjorde på tomma magar. Ja, vi var fulla på en onsdag runt femtiden och folk måste tro att vi var dumma i huvudet, men det var ju trots allt lill-lördag. Vi beger oss mot tunnelbanan och där stöter vi på min syster som var lika glad som vanligt, dock lite rädd då tunnelbanorna var fullproppade och hon har klastrofobi (?) men det gick bra tillslut iaf.

Vi kommer hem gladare än vanligt och gör i ordning oss inför studentskivan vi skulle på senare. Dock så vart jag lite trött och somnade på soffan. Efter en kvarts sovande var jag som en ny människa och kände de nya krafterna pumpa i mig. Vi begav oss till skivan som var på båten Patricia. Skivan var i sig urtrist men med en Annicka, Jessie och Karin så blev det ganska bra tillslut. Vi lyckades iaf få upp alla tråkmånsar på dansgolvet, väldigt stolt faktiskt.
Vi åkte hem runt 2 tiden eftersom vi hade skola dagen efter. Jag frös somen gris på vägen hem och fötterna värkte efter allt dansande, sängen har aldrig varit så skön.

Torsdagskvällen spenderade jag med min far, vi åt kinamat och satte på en bra film. Jag vet inte hur många utav mina läsare som bor på båt, men till er som inte gör det så måste jag få säga hur underbart det är. Vaknade imorse utav fåglarna, ser vattnet utanför ligga helt stilla och solen speglade så fint på det. Det är så harmoniskt. Jag får alltid en bra dag när jag vaknar så, speciellt när pappa har gjort iordning frukost och kaffe ute i solen. Tack för det pappsen!

idag, fredag då? Inga planer, jag vet inte när senast jag inte hade några som helst planer en fredag. Jag är en sån som ofta har en planerad helg redan på måndagen innan så det kändes skumt att inte ha något planerat. Jag tog tillfället i akt att ta hand om mig själv lite och ta det lugnt, det blir inte så mycket sånt nästan glömt ordens mening. Jag färgade håret och ögonbrynen, åkte med Tesa och hyrde en film (Leo hette den, svenskt drama av Josef Fares, riktigt bra faktiskt) Sedan vart det framför filmen med marylandskakor och chips. Kan det bli skönare?

Imorgon ska jag åka in till stan och njuta av den varma solen som medierna säger kommer komma. Senare på kvällen bär det av till Camilla för tjejmys och vin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0