I will love again

Idag så var jag med Oskar, Nicke och Roger. Vi tittade på film och käka gott. Vi var hemma hos Nicke som blandannat är ett ex till mig. Jag har inte varit hemma hos honom på jätte länge (då det var cirka 3 år sedan vi gjorde slut) vi har varit vänner efter det men jag har typ inte varit hemma hos honom. Så fort jag steg innanför dörren så kände jag en vind av minnen som flög framför mina ögon.

När det tog slut mådde jag inte bra, jag var nere på noll och det kändes som om smärtan aldrig skulle ta slut. Jag skulle ju älska honom föralltid. Jag byggde upp ett försvar och började hata honom och allt vi haft, jag gjorde alla minnen till dåliga och tiden med honom till den värsta i mitt liv. Detta visste jag innerst inne att det inte var sant, men när man mår dåligt så är det lättare att börja hata än erkänna att man saknar. Eftersom att jag under denna tid gjorde dessa minnen till dåliga förträngde jag dem. Jag ville inte minnas det som gjorde att jag senare vart så sårbar och sårad.

När jag klev innanför dörren idag och såg alla minnen framför mina ögon som i en film så kunde jag se dom, för första gången sen det tog slut, som bra minnen. Jag vart inte ledsen, jag vart glad. Jag kunde minnas och glädjas åt det vi hade och jag var inte ledsen längre. Detta gjorde att jag insåg en sak, jag hade kommit över honom. Jag hade visserligen kommit över honom för länge sen men det hade gått så långsamt och jag hade inte sett det, men nu såg och kände jag det. Det jag insåg var att hur sårad man än är och hur mycket man än känner att det inte finns någon annan och att man aldrig kommer komma över, så gör man det.

Jag vet att mister man en står än tusen åter, men under en tid har jag haft svårt att tro på det. Idag så insåg jag att det är sant, det kan ta tid, men det kommer så småningom och man går ur det lycklig. Man behöver nog sakna för att senare kunna uppskatta och ta lärdom av allt. Att sakna visar på att du mått bra och varit lycklig. Så sakna, för jag lovar att det går över förr eller senare, även om det är svårt att tro.

I will love again, though my heart is breaking
I will love again, stronger then before
I will love again, even if it takes a lifetime to get over you
Heaven only knows,I will love again

Kommentarer
Postat av: Annicka

haha nej? you will never love again, you gonna love me all your lajf! :D

2008-05-22 @ 14:14:44
URL: http://jerkitout.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0