Mycket som händer på insidan

Nu ska jag förklara det som trycker ner mig.

Jag är en sån här typisk tjej som gillar äventyr och mystik. Jag älskar att få kämpa för det jag vill ha och att det ska vara spännande och mystiskt. Jag är en jägare och tycker om att jaga mitt byte tills jag har det i min stekpanna.

Vad är då problemet?
Jo problemet uppstår när jag har jagat färdigt och bytet är fasst, då vill jag ut och hitta nya byten att jaga. När bytet väl är hemma och klart för att ätas närsomhelst så vill jag inte ha det längre. Då är det inte spännande längre. Jag vill att det ska vara en utmaning, det ska vara svårt. När det blir för enkelt så försvinner spänningen och mystiken, då vill jag inte ha det.

Just nu så har jag världens godaste rådjur framför mitt gevär men jag kan inte skjuta för det gick för lätt att komma åt det. Jag vill att rådjuret ska springa iväg så jag får börja om. Jag vill mer än nästan allt ha detta rådjur, men kan inte trycka på knappen. Det händer inget.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En annan sak som tynger mig är mina kära vänner från Sri Lanka. Dom får fortfarande många tankar om dagarna och en tår då och då. Jag vill dit nu! Kan inte vänta länge till, då går jag under. Jag ska dit om 4 månader men det känns som en evighet. Jag struntar i om jag åker själv eller inte för jag har ändå allt jag behöver och lite till där nere.

Jag vet att om förhållanden hade varit bättre i landet och jag hade kunnat få ett vettigt jobb skulle jag inte tveka en sekund på att flytta ner. Jag vet att jag kommer spendera många månader där under mitt liv. Det går inte att förklara, det är helt underbart!

Jag vet att det kan vara svårt att förstå mina ord, men jag vet att ingen, inte ens någon med hjärta av sten, skulle ångra en sån resa som jag gjort.. Hjärtat smälter på plats och en liten bit kommer föralltid bli kvar där.

              


Idag så är det Sanjives födelsedag :D 23 år fyller denna sötnos som råkar vara min SriLankan-boyfriend!
"Du aer soet som en groDAh! "


image37

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0