Där vill jag leva

Varför är man alltid så rädd för det man kan missa ? När jag inte kan följa med på saker eller måste följa med på grejer som jag egentligen inte vill är jag alltid rädd att missa något som alla andra gör. Till vilken nytta? Varför kan man inte bara försöka vara glad för det lilla och se det positiva i det. Om jag går runt och surar över vad jag missar, ser jag inte det jag är med om.  Jag måste lära mig detta, annars kommer jag missa många bra stunder av mitt liv som jag inte insett varit bra. Jag vill kunna göra det jag vill och inte det jag tror att andra vill av mig. Just nu känner jag att jag vet vad jag vill angående sommaren, men samtidigt så är jag så himla rädd att andra ska ha roligare än mig, är inte det knäppt och egoistiskt? So om dom andra har roligare än mig för jag gjorde i alla fall det jag ville. Jag vill inte åka på en festsemester, trots att jag vet att jag skulle ha hur kul som helst, jag vill bort från verkligheten här i Sverige och se verkligheten någon annanstans. Jag vill få så mycket mer än bara drickat. Jag vill tillbaka till landet utan krav, utan måsten och utan fördomar. Få smita från sin egen verklighet till en verklighet som är så mycket starkare och tydligare. Jag vet att jag skulle få det så mycket bättre där än i en feststad, jag skulle njuta och känna livet på nära håll. Jag skulle bli varm igen och få veta hur det verkligen är att älska. 

Jag vill verkligen bort härifrån nu, snälla låt mig gå...

image38

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0