Onsdag

Jobbar till halv åtta, var helt död. Går halvsovande till bussen och somnar en stund på de fem minutrarna det tar att åka hem. Kommer hem, lägger mig framför tvn och somnar. Annicka ringer, jag stoppar i mig lite mat och springer och möter henne. Övertrött vad är det? Munnen går i ett på mig och jag skulle kunnat springa marathon. Vi går och strosar runt i Haninge och pratar om allt mellan himmel och jord. När man inte träffat sin sambo på tre dagar får man verkligen mycket att prata om. Vi (jag) känner ett starkt sug efter något, vin! Vi går hem till mig hämtar den underbara lösningsdrycken och sätter oss på en gräsplätt och dricker vin och pratar ännu mer. Ju mindre vin som finns kvar i flaskan ju djupare blev samtalen, som alltid. Mysfaktor 120 och jag ångrar inte att jag drack lite för mycket vin igår fast jag ska jobba snart.

Nu sitter jag här nyduschad hemma hos Annicka och ska snart börja laga lite mat då hon får lunchbesök av sina klasskompisar som slutar skolan idag, lyckostar! Efter det bär det av till jobbet som kommer vara kaos. Cubus i Haninge har den här veckan sålt för mer än Cubusarna i stan, förstår ni då hur mycket det är att göra och med benen på ryggen springer jag runt i butiken som en tok och städar och fixar, i kassa sitter stressen i magen över allt stök men leendet uppe vid öronen för att vara trevlig är prio ett. Fasst å andra sidan går dagarna fortare när man har mycket att göra och jag har samtidigt kul, för konstiga människor finns det. Efter denna arbetsdag är jag ledig i hela fyra dagar, yay!


Ha en bra torsdag gott folk!
babe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0