En strålande dag

Jag är helt nostalgisk idag! Lyssnar på massa gammal musik och jag mår så bra just nu. Hela dagen har varit topp faktiskt, helt ärligt har faktiskt den här veckan börjat väldigt bra. I söndags när jag jobba så fick jag vet att jag inte bara kommer att få säkra timmar på cubus haninge i höst utan även att när jag slutar skolan har en garanti på heltidsjobb. Jag har även jobbat 1,5 år på cubus nu så det betyder 1,5 år i branchvana vilket leder till högre lön (!) Sen så har vi tjejer på jobbet så kul hela tiden och Klas-göran har blivit ett kännt namn hos oss (internt, om det är) Imorgon är min sista praktik-dag men inte ska dom gråta för det inte för bara fyra dagar efter detta så börjar jag jobba för sommaren. Det som är sjukt är att jag faktiskt tycker att det ska bli kul att jobba i sommar. Jag jobbade där förra sommaren men kände inte alls såhär då. KAnske beror det på att jag fått jobba på sergel ett tag och nu bara längtat tillbaka till atmosfären i haninge, kanskekanske.

På torsdag så är det massa studenter på vägarna och jag kommer avundas dom lika mycket som förra året. Nästa skolår kommer bli ett helvette och jag längtar så tills jag slutar och får börja jobba för att sedan kunna bosätta mig i en egen lägenhet så snart som möjligt. Men inte ska jag prata mer om det nu när klockan är halv sju och solen skiner för fullt och jacka är ett ord som glömts bort de senaste dagarna, så skönt! Dock så är jag lika blek som förut då jag inte varit ute då solen tar något på ens kropp, jag har ju jobbat, men inga tårar på min kind för det inte. Jag får helt enkelt vara blekast i sommar men rikast i höst. Solarium, du är min bästa vänn.

På torsdag blir det en fika med Evelina och fredag blir det slutskiva. Nästa vecka är det sommarlov och sen är det bara några veckor kvar till (betalade) Gotland, längtaaar. Det är bara saker att se fram emot nu, inte bara sommaren utav resten av året. I sommar blir det massa skoj som händer och sen på hösten fyller sambo år och det ska firas stort, på höstlovet ska jag till Sri lanka och under jul blir det massa mys.

Jag vet inte om det är solen som får mig på detta strålande humör eller om det är något annat. Jag tycker att jag borde vara ledsen, men kanske var det bra det som hände. För jag mår bra, riktigt bra!

None

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0