Skumma människor

Jag vart rädd. Varför? Joo, det var såhär. Jag jobbade idag i farsta centrum och så står jag vid kassan när jag ser en kortklippt ung tjej komma in i butiken. Hon hade endast på sig en linneklänning med rosa blommor på. Inga strumpbyxor, ingen jacka, INGENTING! På fötterna hade hon ett par röda raggsockor med plastpåsar över. Ho måste ju frysa ihjäl tänkte jag.

Hon kommer gående mot mig och jag känner att håren börjar resa sig på min kropp.
"Jag känner inte igen dig" säger hon med darrande röst med lätt brytning.
"nehe" svarar jag lite fundersamt. Borde hon känna igen mig?
"Jag känner inte igen dig" Säger honm igen, som om jag inte hört det första gången.
"Okej" svarar jag denna gång och kollar lite misstänktsamt på henne.
"JAG KÄNNER INTE IGEN DIG!! VEM ÄR DU?!" Skriker hon över hela butiken och alla ansikten vände sig åt vårat håll. Det vart så tyst att jag nästan kunde höra hur folks hjärtan dunkade.
"JAG KÄNNER IGEN ALLA ANDRA ! MEN INTE DIG" skriker hon igen.
"okeeej" svarar jag igen.
"hehe, hejdå" säger hon och går ut med sina röda raggsockor och åker upp för rulltrappan.

Nu ska jag ut och möta Annicka för att dela på ett paket med salta pinnar. Uppdaterar om dagens andra skummo lite senare.

Ha det bäst så länge!!  Ciaaaooo

UPDATE:
Nu är jag tillbaka hemma igen. Det blev en kväll med cigg, te och någon rolig serie som jag inte kommer ihåg namnet på.

Skummo nr.2
Skummo nummer två dyker upp cirka 1 timme efter skummo ett. Jag lägger märke till skummo två utanför butiken. Han  är cirka 60 år gammal och kommer ursprungligen inte från sverige. Han går typ lika fort som en snigel (om inte snigeln går fortare tillochmed) och han RÅstirrar på mig. Även när han gått så långt att han inte kan titta på mig från sidan då vänder han på hela huvudet och glor. Sedan går han typ 1 meter till och sen vänder och tittar fortfaande. Han gick ungefär 10sånna vändor, fram och tillbaka utanför butiken och släper mig inte med blicken.

Sedan bryter han sin rutin och åker upp och ner för rulltrappan (glor fortfarande) När det hade gått en kvart och jag precis hade tänkt ringa till säkerhetsvakten, då an skrämde mig rejält, försvann han. Skummo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0