Livet i Sri Lanka

Nu har jag varit har i Sri Lanka i en hel vecka och jag har det helt underbart. Vi har blivit jatte bruna och fatt manga nya perspektiv pa saker och ting. Fortsa dagarna bodde vi pa ett hotell i staden Waikalla, dar bor aven min nya familj. Jag har bestamt mig for att stanna !

Familjen som vi umgas med har kannt min pappa i manga ar. Den bestar av 7 barn och 2 vuxna, Puti Puta 6, Premilla 16, Shaturanga 17, Shaturika 18, Shanica 20, Nuna 22,Sanjive 24 och sen mamma Sheromi och pappa Shelton. Det ar en helt underbar familj som jag bara onskar allt gott i hela varlden. Dom delar pa tva rum och lever pa ris. Dom har inte mycket dom sma, men nagot har dom som inga svenskar har, det har med karlek och gemenskap att gora men jag kan inte satta ett ord sa starkt som forklarar det. Man maste helt enkelt uppleva det.

Jag och Sannie tog med oss massa leksaker och andra grejer som vi trodde att srilankeserna skulle behova. Vi har gett ut Leksaker till fattiga barn vi sett pa gatan och den gladjen man kanner ar obeskrivlig. Idag sa var vi aven pa en skola och gav rektorn massa block och pennor, vi fick da aven kolla in i klassrummen och halsa pa alla barn. Barnen som inte ofta sett vita manniskor kom som flockar runt omkring en och alla var jatte nyfikna !

Det ar valdigt mycket fattigdom har, verkligen svart att forklara och det ar valdigt rorande att se allt. Man vill bara ta hem allihopa till Sverige och ge dom allt man har.

Imorgon kommer vara varan forsta dag utan familjen Shelton och det kommer bli oerhort tufft utan dom, saknar dom redan. Jag forstar inte hur jag nagonsin ska kunna lamna dom.

Pa torsdag sen sa blir det battur med hela familjen igen ! WIEEE!
Hoppas ni har det bra dar hemma i kalla Sverige, far se om vi ses igen eller om jag stannar foralltid! KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0