Killars försprång till romantiken

En ung Jane Austin... Är inte det den mest underbara film som någonsin gjorts? Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som jag tycker är så underbart med den, men den fångar mig på ett sett som få filmer tidigare gjort. Jag lever mig in i huvudrollen, Jane är jag och jag är Jane. Det är ganska läskigt. Det är som att allt hon gör och allt hon känner, gör jag och känner jag med.

Sen finns det ju en till anledning till varför jag älskar filmen, min blivande make är med i den :) James Mcavoy "Wikner", låter inte det bra? Eller Jessica Mcavoy, när jag smakar på orden så är det nästan så att jag sjunger ut dem.

Det finns en sak jag tänkt på. Tjejer älskar tjej-filmer, det är därför det kallas så (logiskt). Det jag tänkt på är att alla dessa romantiska tjejfilmer är en fördel till killar. Vad menar jag nu med det? Jo, den bild alla, verkligen alla, tjejer har av romantik och kärlek och hur det ska gå till är det vi ser på dessa filmer. Detta ger ju killar ett jätte långt försprång när det gäller att kunna vara romantisk. Jag menar, titta på en tjejfilm så vet du exakt vad din tjej vill ha och hur hon vill ha det. Tjej-filmerna är som ett lexikon i romantik, riktat till er killar. Vi tjejer vill va hon i filmen med allt det där romantiska, så ta chansen och låt din tjej få vara huvudrollen i en riktig romantisk tjejrulle.

image8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0