Tuff helg

Är helt ensam, det är helt tomt här hemma. Det här är första kvällen som jag kommer spendera själv i detta hus som mina föräldrar lämnade för den riktiga värmen för cirka två veckor sedan. Jag saknar faktiskt all rörlighet och någon som lagar mat och städar här hemma. Det är bara några dagar tills de kommer hem nu och då blir allt normalt här hemma igen, men då kommer jag antagligen sakna att vara helt själv.


Imorgon kommer Anka hem! Det har kännts extra tomt här i lilla Haninge utan min pärla. Så imorgon har jag bestämt mig för att tvinga hit henna för att titta på desperate housewifes med mig (som enligt mig är världens bästa serie som någonsin gjorts).



Helgen då. I fredags så var det äntligen dags för min första studentskiva och det är Evelina den lyllosten som tar studenten i höst. Jag hade jätte kul fast vart lite för full kanske men så ska det vara, eller? Jag måste tacka för sällskapet hem och måste även be om ursäkt till alla som satt på 892 runt 3 den natten om vi förde lite mycket liv kanske.


Lördagen så vaknade jag med världens baksmälla och hade ingen lust att göra någonting alls den dagen förutom att ligga och slappa framför tvn med lite glass och godis, men icke, på schemat stod det en heldag på stan med min styvmamma (det ordet låter lite elakt, men så är inte fallet här inte) Kattis och min syster Teresa. Vi shoppade, fikade, gjorde ansiktsbehandling och åt god mat. Jag hade jätte trevligt och detta måste verkligen göras om snart. Jag fick även ett par jätte fina solglasögon av Kattis, tack så superduper mycket!


Efter den goda middagen på restaurangen Fisk så begav jag mig till den nyblivna 18åringen Sannie på tjejmiddag. Där fick jag min andra middag för dagen och det bjöds även på drinkar och trevligt sällskap, dock så kan jag inte säga att jag var så roligt sällskap efterssom jag vid den här tiden var hur trött och seg som helst. Jag åt middag och sen bar det iväg hemåt där jag skulle möta upp Lollo för en pluggkväll. Jag möter upp Lollo och hinner knappt öppna munnen innan hon säger "Vi ska ut i kväll!". Med tanke på hur seg och sliten jag var och att jag sagt nej till alla andra erbjudanden den kvällen så sa jag nej, men hon gav sig såklart inte och det slutade med att jag med sur ton svara det hon vill höra "okej"


Vi gjorde iordninge oss för att sedan bege oss mot klubben Ice där Sannie och hennes sällskap skulle hålla till. Vi kommer in runt halv ett tiden och har turen att gå förbi hela kön tack vare att Lollo känner nattklubbschefen Sebbe som visade sig vara en trevlig prick. Jag hade en jätte rolig kväll och mycket bus och stoj blev det och om jag kände mig sliten på lördags morgonen så var detta inget mot söndags morgonen. Denna dag ville jag inte heller göra någonting men precis som lördagen hade jag planer här med. Jag skulle till Camilla för en grillmiddag och det var bara att ta sig i kragen och bege sig dit. Middagen vart supergod och jag hade jätte trevligt. Tack för det Camillson :)


Det var min helg och nu ska jag slå mig ner framför tvn och känna ensamheten flyta i luften. Hoppas ni andra haft en bra helg :)


Kommentarer
Postat av: Lambert

Hej
Hoppas du får en jättekul valborg och helg!
Ska du se någon valborgseld?

2008-04-29 @ 12:04:25
Postat av: Jessie

Tack detsamma :)
Jag vet inte, får se hur det bli faktiskt :)

2008-04-29 @ 17:34:51
URL: http://Jessicaaw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0