Teater och grillning

Har precis vaknat och jösses vilken panik jag fick, det var hundra grader i rummet. Jag, Sandra och Lollo sov alla i samma säng.

Igår gjorde jag mycket skoj, på morgonen så mötte jag upp Evelina för att få mina biljetter till kvällens skiva. Hon passade även på att göra mig avundsjuk genom att berätta att hon ska till grekland på söndag och när hon kommer hem så flyttar hon till sin egna lägenhet i stan, gå och dö! Efter detta så går jag med avundsjuka steg och möter Lollo. Vi hoppar på tåget mot stan som Sandra och andra Lollo redan sitter på.

På detta tåg får Lollo för sig att berätta hur dålig svenska hennes finska mormor pratar. Det sker självklart via immitationer och mycket skratt blir det. Efter vi hållt på så ett tag hör vi plötsligt "hej det är ..." det var tjejen bakom oss, hon prata med FINSK DIALEKT! Vi dog nästan och skrattet bara bubbla ur munnen på mig.

  


Vi lyckades iaf att så småning om komma fram till cafét John Chris där vi tjejer tog en välbehövd frukost i den varma solen. Det vart mycket snack och trevligt var det allt. När klockan började närma sig tolv så tog vi våra saker och gick mot stadsteatern där vi skulle se på Djungelboken med klassen, den var faktiskt ganska bra.



På kvällen kom Lollo, Camilla och Sandra över till mig för grillning. Maten var super god och tjejer kan grilla!
Här kommer lite bildbevis.

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0