Kärlek, vad är det?

Jag har funderat på en sak, kärlek är något sjukt stort. Kärlek kan göra så du mår helt piss en dag, en månad, ett år samtidigt som den kan få dig att må så underbart bra. Hur kan det vara så? Hur kan en känsla som handlar om hur mycket man tycker om någon kunna avgöra hur du ska må? Jag har alltid varit den som trott på kärleken och levt för den, men på de senaste månaderna har jag börjat fundera på vad det egentligen är jag tror på. Jag vet inte om jag tror på kärlek och om den känslan någonsin kommer kunna komma åt mig igen. Det har gått så lång tid nu så jag vet inte om jag kommer fastna i dess fäste  nästa gång jag ser den eller om jag kommer fly. Vad är det jag då skulle fly från? Är det rädslan att sitta fast eller rädslan för att bli sårad? Detta kan jag inte svara på.

Vad är det som gör att folk blir kära när det ofta leder till att en blir sårad? Detta är något alla vet, är det så att alla tänker att det kanske ska bli bättre denna gång? Eller tänker folk inte alls och går som i en dimma? Folk brukar säga att käleken är blind men jag anser att kärleken gör en blind. Det borde nästan klassas som en sjukdom, för vad hände egentligen? Du blir helt varm i kroppen när du ser personen, du har svårt att koncentrera dig på annat eftersom personen i fråga sitter och trycker i dina hjärnhalvor, du tittar på mobilen minst tusen gånger per dag för att se om han/hon har ringt, man får för sig saker, blir svartsjuk och du hamnar helt utanför samhället under dessa perioder för allt som finns i din värld är han/hon. Eller är detta bara min bild av kärlek? 

Det som är helt stört är att kärlek kan göra en så illa. Den värsta känslan av alla är när man inte känner sig lika älskad som man älskar. Det är en frustration. Vad gör man när man är olyckligt kär? Det finns inga mediciner och inte heller någon exakt tid på hur lång tid det ska ta innan det slutar göra ont. Det finns några som säger att det tar dubbelt så lång tid som man var tillsammans att glömma personen, men enligt mig är det skitsnack, för allt handlar om hur nära och hur mycket man tyckte om honom/henne. Jag menar, det finns vissa förhållanden som man inte fullt trivs i men ändå är tillsammans 6 månader, då tar det defenetivt inte ett år att komma över det. Sen finns det dom förhållandena som varar 1 månad som man tror ska vara sitt livsförhållande och dom kan ta år att komma över, trots att det bara är 1 månad det handlar om. Den som skulle komma på en medicin för olyckligkärlek skulle tjäna miljonersmiljoner.

I never saw it happening
I'd given up and given in
I just couldn't take the hurt again
What a feeling


 


Kommentarer
Postat av: Anna

Jättefint skrivet! Har du skrivit det själv? Får jag kopiera det? Tittar ibland på din blogg. Du skriver fint!

2008-05-05 @ 09:50:37
Postat av: Jessie

Tack så mycket!
Jag har skrivit det helt själv och eftersom det är mina frågeställningar och formuleringar så får du kopiera det endast om du inte använder det i ditt namn.

roligt att du läser bloggen :)

2008-05-05 @ 13:33:24
URL: http://Jessicaaw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0